Események
Események
„Csak az ember olvas” – kiállítás a pedagógiai szakkönyvtárban

A Zala Megyei Pedagógiai Intézet „Könyvtári szolgáltatások fejlesztése Zalában” című TÁMOP pályázatának fenntartása keretében Kedvenc olvasmányom címmel rajzpályázatot hirdettünk a megye általános iskolás és középiskolás diákjainak.
Nagy örömünkre az április 15-i beadási határidőig több mint 250 pályázó küldte el munkáját. A szép számú beküldött alkotás bizonyítja, hogy az olvasás napjainkban is kedvelt elfoglaltság a tanulók körében, az olvasmányélmények ábrázolása is felkeltette érdeklődésüket. A pályázaton résztvevők változatos technikájú műveket készítettek, többek között pasztellkréta rajzok, színes ceruzarajzok, vízfestmények, papír-montázsok és térbeli ábrázolások is érkeztek.

A zsűrizést követően a legszebb alkotásokból 2012. május 24-én „Csak az ember olvas” címmel kiállítást rendeztünk a Dr. Kovács Lajos Pedagógiai Szakkönyvtárban.

Az elismerésben részesült tanulóknak sok szeretettel gratulálunk!

Díjazottak:

  Név Évf. Alkotás címe Iskola
1-4. osztály
1. Tollár Lizett 4. Az égigérő fa Weöres Sándor Általános Iskola, Gelse
1. Szombathelyi Trisztán 4. Petőfi Sándor:
János vitéz
Eötvös József Székhelyiskola, Zalaegerszeg
2. Péhl Patrik 3. Móra Ferenc:
A didergő király
Eötvös József Székhelyiskola, Zalaegerszeg
2. Varjas Dorina 4. Móra Ferenc:
Kincskereső kisködmön
Rozgonyi Úti Általános Iskola, Nagykanizsa
3. Sándor Adél 2. Brémai muzsikusok Ady Endre Általános Iskola, Gimnázium és AMI, Zalaegerszeg
3. Lengyel Szidónia 2. Az égig érő paszuly Weöres Sándor Általános Iskola, Gelse
különdíj Pencsov Roland 3. Móra Ferenc:
A didergő király
Eötvös József Székhelyiskola, Zalaegerszeg
különdíj Kósa Hetti 1. Móra Ferenc:
A vásár
Bolyai János Tagintézmény, Nagykanizsa
5-8. osztály
1. Kánnár Kata Luca 6. Virágtündér Weöres Sándor Általános Iskola, Gelse
1. Farkas Hanna 5. A macska és az egér,
Rege a csodaszarvasról
Ady Endre Általános Iskola, Gimnázium és AMI, Zalaegerszeg
2. Flórek Viktor 5. Móra Ferenc:
A király fája
Móra Ferenc Általános Iskola, Zalakaros
2. Szabó Laura 6. Hófehérke és a hét törpe Lorántffy Zsuzsanna Református Általános Iskola és Gimnázium Deák Ferenc Általános Iskolája, Kehidakustány
3. Laskai Evelin 5. Szívem a csillagokba vágyik Weöres Sándor Általános Iskola, Gelse
3. Kertész Mária 7. Micimackó Koncz Dezső Többcélú Gyógypedagógiai Intézmény, Zalaszentgrót
különdíj Magyar Bálint 8. Mirza Szivárvány Egységes Gyógypedagógiai Módszertani Intézmény, Nagykanizsa
különdíj Gáspár Ibolya 8. Karinthy Frigyes:
Tanár úr, kérem
Suli Harmónia Általános Iskola, Pölöske
különdíj Imre Brigitta 5. Lutra Fekete István Általános Iskola, Bagod
különdíj Major Tamás Zalán 6. Molnár Ferenc:
A Pál utcai fiúk
Landorhegyi Általános Iskola, Zalaegerszeg
különdíj Gyimesi Ivett 6. Erdő mélyén – patak partján Általános Iskola, Nagykanizsa- Miklósfa
Középiskola        
különdíj Gergye Viktória 10. Pán Péter (tündérrészlet) Munkácsy Mihály Tagintézmény, Zalaegerszeg

  
 

 
 
 

 
Beavató színházi előadás a Vajda János Gimnáziumban

2012. április 16-án a TÁMOP 3.2.4-08/1-2009-0025 pályázat fenntartásának keretében került sor a Vajda János Gimnáziumban a Hevesi Sándor Színház beavató színházi előadására. Az előadáson a gimnázium két 9. osztálya vett részt, összesen 67 fővel. A programon résztvevő diákok így írnak a rendezvényről:


Csak Rómeó és Júlia - Lenni és részese lenni

A Vajda János Gimnázium kilencedik osztályából a C-seknek és az A-soknak – a nyelvi és a humán osztálynak - volt szerencséje megtekinteni a zalaegerszegi Hevesi Sándor színház előadását Madák Zsuzsanna és Barsi Márton főszereplésével, akik tökéletesen játszották el a fiatal szerelmesek szerepét, még akkor is, ha ezen szerelem határokba ütközött. Amit már mindannyian megismertünk a műből. Többé-kevésbé. Rómeó és Júlia címen…
Erre a hiányosságra a kezdeti beszélgetés során derült fény. Persze a színészek ezt is zökkenőmentesen vették, sőt még poént is gyártottunk a kínosnak induló esetből. De melyik fiútól várhatjuk el, hogy a Rómeó és Júlia minden sorát elolvassa? Szerintem egyiküktől sem. De ez az apró bökkenő nem tántorította vissza Júliát – aki egyébként a segítségünkkel elérte, hogy Rómeó felvegye a mamuszát -, igyekezett még jobban kiismerni a közönségét. Főként a színjátszásról érdeklődött és a drámával kapcsolatos tudásunkat kellett pár mondatban kifejtenünk. Amíg mi Júliával konzultáltunk az ismereteinkkel kapcsolatban, Rómeó és a Kellékes/ Elektronikai Szakember úr fel/elkészítették a lufi fejű mellékszereplőket... Kivétel volt ez alól Rosalie lufija, mert ő piros szívecske alakú léggömböt tudhatott magáénak. Micsoda mázlista!
A díszletről is szó kell, hogy essen, mert diákszavakkal meg sem lehet fogalmazni, mi is volt az igazán. Úgy nézett ki, mint ami egy ajtókeret volt előző életében. Erre voltak, talán gumiszalagok kifeszítve. Ezzel tudtak a színészek megoldani minden egyes helyszínt. Ez volt az erkély, az ágy, a ravatal és a táncnál Tybalt is. De nem hiszem, hogy sokkal több díszletre lett volna szűkség. A színjáték annyira hiteles volt, hogy az egyszerű ajtókeretből egy kis képzelőerővel lehetett akármi.
Az előadásnak furcsa kellékei is voltak… Mondhatni úgy is, hogy teljesen 21. századi. Amit színházban, színpadon még sosem láttunk Rómeó és Júlia kezében. Ráadásul közelebb álltak hozzánk, hisz mi is mindennap használhatjuk azokat az eszközöket. Így könnyebben dolgoztuk fel a látottakat. Például zongora helyett megfelelt a tablet is, vagy levél helyett telefon. Akár a kesztyűs jelenetet is megemlíthetnénk, hisz a többség ezt emlegeti fel – igazi kuriózumként. Két kéz, két kesztyű, két külön ember. Fekete és piros. Gyűlölet és szerelem. A Rómeó és Júlia alapja; érzelmek.
Felismerhettük önmagunkat a még gyermekfejű Júliában, aki ragaszkodott a plüss macskájához és Rómeóban, aki Rosalie szerelméért sóvárgott, míg meg nem ismerte Júliát, akinek a szerelméért még a nevét is eldobta. Felismerhettük két kamasz érzéseit, néha kiábrándítónak tűnő viselkedését. Emiatt sokkal szerethetőbbek lettek a karakterek. Rengeteget nevettünk, és kitartóan játszottuk a szél szerepét. És egyesek a brekegésbe is nagyon jól belejöttek. A báljelenet pedig örök emlék marad a mi kis Rosalienk számára, akinek az arcát talán még az emlék gondolatától is elönti a pír…
De valami megváltozott. Ezt mi is érzékeltük, elsőre talán nem, de így visszagondolva: a jelek egyértelműek voltak. A szimbólumok, mint például Júlia plüssállata, lassacskán „kiszakadtak” az előadásban játszott szerepükből. Eltűntek a színpadról. Már csak a szotyolahéj jelezte, hogy Júlia valamikor, korábban még éretlen kislány volt, aki képtelen volt elszakadni Rómeójától. Összeházasodtak, mert nem is akart elszakadni tőle… de így már felelősséget vállalt a Rómeó iránt érzett szerelméért, még akkor is, ha ez az eskü csak titokban fogant meg. Hű volt hozzá, ezért utasította el Paris szerelmét is, sikertelenül. Ugyanis apja parancsának nem mondhatott ellent. De a változások csak itt mutatják meg Júliának az új, felnőtt arcát, aki mindenre képes. Még a halálra is. Nem nevettünk többet, nyilvánvalóvá vált, hogy a vég elkerülhetetlen.
Valahogy belecsöppentünk a műbe, azt nem tudom megmondani, hogy valójában mikor kezdődött, de hogy mikor lett vége, azt igen. Mert a hatás felülmúlhatatlan volt. A mi – egyébként borzasztóan hiperaktív osztályunk- is érzékelte, hogy most vissza kéne fogni a viccekből, mert nem annak van az ideje. Talán ténylegesen rájöttünk, hogy ez a szerelem nem csak boldog percekből áll, hanem olyan belső vívódásokból, amit csak így színpadon látva érzékeltünk igazán. Értettünk meg. Egy teremnyi csendes, feszülten figyelő diák vette körül őket és várta a jól ismert happy endet. Amit várhattunk volna, addig, amíg a színészek vissza nem zökkennek a valóságba. Ki nem lépnek a karakterükből és mi bőszen éljenezni és tapsolni nem kezdünk.
Az előadást értékeltük is, megbeszéltük, hogy miért voltak különösek az eszközök, vagy, hogy megittuk volna-e Júlia helyében a mérget. (Erre több, különböző és vicces válasz is érkezett.) Mi történt volna, ha Rómeó felveszi a mobilt másodjára, hogy mi lehetett a harmadik hívásnak a mondanivalója. Eljátszottunk egy improvizációs játékot, melyben a mi boldog befejezésünket kellett megvalósítani. Persze Júlia teherbe esett, így voltak kisebb komplikációk az „újrajátszás” során.
Összességében jó ötlet volt az előadás. Ezúton köszönjük meg a színészeknek, hogy időt szakítottak ránk, a tanárainknak, hogy ilyen szuper előadást tekinthettünk meg. Tanulságként pedig több dolgot is leszűrhettünk, de az osztály kedvence mégis az volt, hogy mindig vedd fel a telefont!

Szücs Krisztina és Király Katinka 
9.A osztályos tanulók       

 
Versolvasó maraton a Béke Ligeti Általános Iskolában

2012. április 11-én délután a Béke Ligeti Általános Iskola Speciális Szakiskola és EGYMI napközis tanulói maratoni versfelolvasón vettek részt. A 3-4-5-6. osztályos tanulók legkedvesebb verseiket olvasták fel a költészet napja alkalmából.
Sok szép költeményt hallgattunk meg, majd megemlékeztünk József Attiláról is.

  

Hajas Anikó   
könyvtáros tanár

 
Tavasz és költészet – rajzpályázat a zalakarosi könyvtárban

Könyvtárunk 2012. március 30-án rajzpályázatot hirdetett a zalakarosi óvodásoknak és általános iskolásoknak a közelgő költészet napja alkalmából.
Korcsoportonként két-két verset választottunk ki számukra, melyekhez tetszőleges technikával, maximum A/3-as méretben készíthettek illusztrációkat.

A kiválasztott versek:

  Óvodásoknak:
     Varga Katalin: Kisbence titka
     Zelk Zoltán: Tavaszi dal

  1-2. osztálynak:
     Kassák Lajos: Testvérkék
     Zelk Zoltán: A három nyúl

  3-4. osztálynak:
     Kányádi Sándor: Somvirággal, kakukkfűvel…
     Szalai Borbála: Süni Samu

  5-6.osztálynak:
     Radnóti Miklós: Április
     Kányádi Sándor: Hallgat az erdő

  7-8.osztálynak:
     Tóth Árpád: Április
     Goethe: Talált kincs

A megadott határidőig 89 rajzpályázat érkezett. Ebből választott ki a zsűri 31 kiemelkedő illusztrációt, melyek intézményünk emeleti aulájában kerültek kiállításra. A megnyitóra és a díjátadásra április 11-én, a magyar költészet napján került sor. A 15 egyformán díjazott óvodás verses-mérőkét kapott az oklevele mellé. Az általános iskolások között 31 tanulót díjaztunk, korcsoportonként az első három helyezett oklevelet, mellé az alsósok könyvjelzőt és noteszt, a felsősök órarendet és tollat kaptak.

 
 

Horváthné Nagy Elvira

 
Húsvétváró foglalkozás Gelsén

Időpont: 2012. április 5. 9-12 óráig
Helyszín: Petőfi Sándor Emlékkönyvtár

A hagyományokhoz hűen idén is húsvéti játszóházba invitáltunk kicsiket és nagyokat egyaránt. Az ünnepek közeledtével környezetünket is ünnepi díszbe öltöztetjük. A kézműves foglalkozás keretében különböző húsvéti díszeket és apró ajándékokat készítettek az érdeklődők, többek között: gipszfigurákat, tyúkanyós ablakdíszt, különböző tojástartókat, ajándékdobozokat. Az elkészült dekorációkat mindenki hazavihette, amelyekkel hangulatosabbá, meghintettebbé tehették az otthon töltött ünnepnapokat, valamint a saját kezűleg készített ajándéktárgyakkal nagy örömet szerezhettek szüleiknek, nagyszüleiknek.

 

„A kreatív, alkotó folyamat jótékonyan hat a szorongások, önértékelési nehézségek leküzdésében, az empátiás készség megerősödésében, az érzelmek stabilizálódásában.” (forrás: http://www.muveszetterapia.hu)
A könyvtárban megtartott rendezvény nagy érdeklődés mellett (44 fő részvételével) zajlott.
A foglalkozást Kerek Györgyi védőnő és Jakabfiné Bársony Judit könyvtáros vezette.

Jakabfiné Bársony Judit

 
Könyvtári játék a zalakarosi iskolában a Móra-napokon

2012. február elején küldtük ki megyénk iskoláinak azt a versenyfelhívást, amelyik a Móra-napok keretében megrendezésre kerülő prózamondás, színjátszás, rajzpályázat versenyei mellett könyvtári játékra is hívta a diákokat. A felhívással együtt kiküldtük az 1. forduló feladatlapját is, melyet honlapunkról is letölthettek az érdeklődők. A pályázóknak ebben Móra Ferenc életéről, munkásságáról és Mikszáth Kálmán: A két koldusdiák című regényéből állítottunk össze kérdéseket, rejtvényeket. A feladatlap kitöltésére, visszaküldésére egy hónap állt rendelkezésre. Az 5-6. és 7-8. osztályos korcsoportokban összesen 13 iskolából 48 pályamunka érkezett könyvtárunkba. Közülük korcsoportonként 15-15 tanulót hívtunk meg a második fordulóra, melynek megrendezésére 2012. március 29-én 13.30 órától került sor intézményünkben. A verseny megnyitó ünnepséggel kezdődött az aulában, ahol igazgatónőnk, Benkőné Gulyás Edit köszöntötte a versenyzőket, felkészítőiket és kísérőiket. Iskolánk Móra Színjátszók csoportja előadta Móra Ferenc: A vízimolnár lány című művéből készített színdarabot. Majd a könyvtári játékra érkező tanulók elvonultak a termekbe és korcsoportonként megírták a 2. forduló feladatlapját, mely már csak a Mikszáth regényhez kapcsolódó feladatokból állt. 45 perc múltán a diákok egy kis csoki és ivólé társaságában pihenték ki magukat, megtekinthették a Móra rajzpályázat kiállítását és filmvetítésekkel tölthették el azt a várakozási időt, mely alatt iskolánk pedagógusai a könyvtárosokkal együtt kijavították a feladatlapokat. Ezután a könyvtárban került sor az eredményhirdetésre, ahol a díjakat a könyvtárosok és az intézmény igazgatónője adta át.

 
 

5-6. osztály helyezettjei:
  1. helyezés: Besze Brigitta – Zalaapáti
  2. helyezés: Timár Gerda – Letenye
  3. helyezés: Pozsegovits Balázs – Zalaapáti

7-8. osztály:
  1. helyezés: Karsai András – Bolyai Általános Iskola, Nagykanizsa
  2. helyezés: Horváth Zsófia – Rozgonyi Úti Általános Iskola, Nagykanizsa
  3. helyezés: Koller Brigitta – Zalaapáti

Minden résztvevő emléklapot és könyvjelzőt kapott, a helyezettek oklevél és könyvjutalomban részesültek.

Horváthné Nagy Elvira

 

 
Néha rosszcsont vagyok

Foglalkozás óvodásoknak az Apáczai Csere János ÁMK Könyvtárában

A foglalkozáson zene hallgatása után megbeszéltük, miért jó rendben tartott szobában lakni, miért fontos, hogy rendet tartsunk a szobánkban. Majd játékos hibakeresést játszottunk: a képeken mindenféle furcsaság van, amit a gyerekeknek meg kell találniuk. Az óvó néni segítségével két csoportban, két képnél dolgoztak a gyerekek. Ezután képek segítségével megbeszéltük, hogy mit illik csinálni, ha tüsszentünk, mit csinálunk lefekvés vagy evés előtt, hova kerül a szemét. Kormos István: Vackor című meséjének segítségével megbeszéltük, hogyan kell az oviban viselkedni a csoporttársainkkal. Végül kivetítőn megnéztünk egy mesét. A gyerekek nagyon élvezték a mozgalmas, érdekes foglalkozást. A Csillagközi Óvodából vett részt az 1-es csoport 20 fővel 2012. február 27-én.

Ambrus Adrienn  
könyvtáros      

 
Andrássy-napok – 2012. március 8-14.

A letenyei Andrássy Gyula Általános Iskola évek óta minden márciusban megrendezi az Andrássy- napok rendezvénysorozatot.

A programok között vándorkiállítás, helytörténeti vetélkedő és feladatmegoldó verseny szerepelt.


Vándorkiállítás

Az Andrássy- napok keretében 6. alakalommal került sor a Letenye és Környéke Iskolaszövetség szervezésében a Vándorkiállításra. A szervezet művészeti munkaközössége minden évben híres személyiség jeles évfordulójához kapcsolja a képzőművészeti pályázat témakörét.
Az idén Gazdag Erzsi író, költő két művét illusztrálhatták a gyerekek. Óvodások és alsó tagozatosok A juhász és a tündér című meséhez, míg a felső tagozatosok a Szűkesztendő – Bőesztendő című vershez készítettek alkotásokat.
A Vándorkiállítás ünnepélyes megnyitására március 12-én került sor, ahol a díjazott tanulók értékes jutalmakat vehettek át.
Az iskolaszövetség intézményeiben 2-2 hétig lesz megtekinthető a kiállítás.
A „vándorút” a Városi Könyvtárban fejeződik be, ahol szintén láthatóak lesznek az ifjú tehetségek színvonalas alkotásai.

Jutalmazottak

1-2. évfolyam: Bányai Emma 1. o. Letenye
  Varga Emma 1. o. Letenye
  Mód Ábrahám 2. o. Bázakerettye
3-4. évfolyam: Cselényi Anna 3. o. Letenye
  Somogyi Viktória 3. o. Letenye
  Bohus Rebeka 3. o. Tótszerdahely
  Palkó Csilla 4. o. Becsehely
5-6. évfolyam: Szlavinics Mátyás 5. o. Borsfa
  Kutasi Fanni 5. o. Tótszerdahely
  Komárovics Zsófia 6. o. Becsehely
7-8. évfolyam: Budai Krisztina 8.o. Becsehely
  Kálmán Cintia 7.o. Letenye
  Bali Dorottya 8.o. Borsfa
Óvoda: Ernszt Vivien Letenye
  Simonics Iringó Letenye


Helytörténeti vetélkedő

A Helytörténeti vetélkedőn a 3., 4. és 5. osztályos tanulók vettek részt, akik nagy izgalommal készültek a versenyre.
Már az előzetes feladatok témája is felcsigázta a gyerekek érdeklődését.
Népviseletben, régi eszközök, tárgyak felhasználásával kellett előadni egy-egy ünnephez kapcsolódó népszokást. Volt locsolkodás, kukoricafosztás, lucázás, melyet dallal és tánccal is kísértek. Ráadásképpen hagyományos zalai ételek kóstoltatásával színesítették a bemutatót.

Az osztályokat képviselő ötfős csapatok előzetes kutatómunka és felkészülés alapján adtak számot tudásukról. A feladatok között szerepelt: totó, keresztrejtvény, képösszerakó, helyismerettel kapcsolatos munka és hagymanaptár készítés.

A vetélkedő legfőbb célja az volt, hogy a gyerekek minél többet megtudjanak dédszüleik, nagyszüleik életéről, megismerjék a város kulturális örökségét, az itt élt emberek munkáját.
A résztvevő hat csapat nagyon kitett magáért. Az adott válaszok is bizonyították, hogy felkészülésük alapos és mindenre kiterjedő volt.

Az izgalmas és nagyon érdekes megmérettetésen a következő lett az eredmény:

I. helyezett: 3.a osztály
II. helyezett: 5.a osztály
II. helyezett: 4.a osztály
III. helyezett: 3.b osztály


Feladatmegoldó verseny

Március közepén nemzeti ünnepünkre és iskolánk névadójára is emlékezünk.
A felső tagozatos osztályok projekt feladatokat kaptak. Indulót írtak iskolánkról és névadónkról, illetve tablót készítettek településünk népi építészeti emlékeiről.
Az összesített eredményben I. helyezett lett a 6. a osztály, őket követte a 8. a és a 7. a osztályok.


Az Andrássy-napok projekt az egész iskolát mozgósította. A tantárgyakhoz kapcsolódóan a tanítási órán is foglalkoztak a témával, a könyvtárban készültek a vetélkedőre, méltó emlékezést adva ezzel az iskola névadójának Andrássy Gyulának, a kiegyezés utáni első magyar kormány miniszterelnökének.

  
  

Varga Ferencné
könyvtáros  

 
Farsang a könyvtárban

Február 12-én megtartottuk már hagyománnyá vált farsangi könyvtári foglalkozásunkat a murakeresztúri könyvtárban.

Mint a cím is mutatja, a foglakozás a farsangról, a farsangi ünnepkörről és a hagyományokról szólt. Kézműveskedés közben a farsangi szokásokról beszélgettünk. Színes papírból farsangi dekorációt készítettünk a bálra. De otthonra is készültek ablakdíszek és tréfás bohócfejek.

A délután gyorsan elszaladt és mindenki nagyon jól érezte magát a foglakozáson.

Spirk Erzsébet
könyvtáros  

 
Tanulásfejlesztés a Vajda János Gimnáziumban
  • A projekt: TÁMOP-3.2.4-08/1-2009-0025 „Könyvtári szolgáltatások fejlesztése Zalában”
  • A program: Tanulásfejlesztő tréning 
    Egy kineziológus segítségével a könyvtári programon résztvevő diákok a hatékony tanulás módszereivel ismerkednek meg.
  • A program célja: A koncentrált tanulás állapotának elérését segítő mozgássorozatok elsajátítása
  • A program résztvevői: A Vajda János Gimnázium diákjai
    életkoruk: ~15 év
    számuk: 34 fő
  • A program időpontja: 2012. február 2. 15.00 -16.30

Nagy érdeklődés mellett tartottunk tanulásfejlesztő tréninget 2012. február 2-án délután a Vajda János Gimnázium könyvtárában.
Tréning-vezetőnk, Kreilné Szabó Melinda kineziológus megismertette diákjainkkal azokat a módszereket, amelyek segítségével erősebben és felkészültebben állhatnak életük egyik nagy eseménye, az érettségi elé.
Megtudtuk tőle, hogy tanulási problémái szinte mindenkinek vannak. Vannak azonban olyan gyakorlatok, amelyeket rendszeresen ismételve jelentős változást eredményeznek a tanulási és egyéb képességekben. Különösen fontos ez akkor, amikor az érettségi előtt álló diákok mindennapjai egyre inkább a tanulásról szólnak. A tanulás pedig fárasztó, komoly erőfeszítést igénylő tevékenység, aminek a fenntartásához sokszor minden akaraterőnk is kevésnek bizonyul.
A legtöbb ember esetében az agy jobb oldali része felelős a kreatívabb, művészi funkciókért, a bal pedig a logikusabb, elemző funkciókért. A két féltekét egy szövettömeg köti össze, amely átkapcsoló állomásként működik – „hatalmas agyközi kábelrendszer”. Hajlamosak vagyunk arra, hogy a domináns oldal használatával dolgozzuk fel az információt. Ugyanakkor a tanulási és gondolkodási folyamatok akkor hatékonyabbak, amikor mindkét féltekét bevonjuk ebbe.
 

  

A két agyfélteke összehangolását segítik a gyakorlatok, melyek hatására jelentősen javul az ember figyelme, szem-kéz koordinációja, tanulási képessége, szervezettsége, írása, önértékelése.

A gyakorlatokról elmondható hogy:

  • Minimális erőfeszítéssel, maximális eredményt érhetünk el
  • Naponta elég csak 2 gyakorlatot használni
  • Nincs szükség speciális felszerelésre vagy tudásra
  • Pár perc alatt elvégezhetők
  • Csoportosan is végezhetők

A könyvtárunkban lezajlott tanulásfejlesztő tréning azért is válhat nagy hasznára diákjainknak, hiszen a fent említett technikák megismerésével és alkalmazásával néhány perc leforgása alatt jelentős mértékben javíthatják koncentrációképességüket, közérzetüket. Ez által saját dolgukat könnyíthetik meg, nem csak az érettségire való felkészüléskor, hanem tulajdonképpen bármilyen stresszhelyzetben, amikor teljesíteniük kell. Külön öröm már csak emiatt is, hogy a tanulásfejlesztő tréning ekkora érdeklődésre tartott számot, hiszen a Vajda János Gimnázium (így könyvtárunk is) mindig fontosnak tartotta, hogy a diákok a nálunk töltött évek alatt ne csak a „száraz” tananyagot sajátítsák el, hanem képesek legyenek önállóan feldolgozni azt. A tréning során megismert módszerek pedig nagy segítséget nyújtanak ebben, hiszen az élet bármely területén felhasználhatók, ezzel nagyban hozzájárulva a minél sikeresebb boldoguláshoz…

Tóthné Villányi Márta
könyvtáros     

 
« ElsőElőző12345678910KövetkezőUtolsó »

6 / 14 oldal

Nyitva tartás

 Hétfő  -  
 Kedd  1300-1600 
 Szerda  1300-1600 
 Csütörtök   1300-1600 
 Péntek  1000-1300 


Zalaegerszeg, Deák F. tér 6.
(Deák Ferenc Megyei Könyvtár - emelet)

Telefon: +3630/848-7708

 

Folyóirat katalógus (ZMÖPI)

Hasznos helyek az információkereséshez